9 dic 2012


HEMINGWAY, Ernest, El vell i la mar, polissons (Carla Insenser)
BIOGRAFIA:
Ernest Miller Hemingway (Oak Park, Illinois, EUA, 1899 - Ketchum (Idaho), EUA, 1961) fou un escriptor estatunidenc guardonat amb el Premi Nobel de Literatura l'any 1954.

ARGUMENTO:
Aquest llibre va sobre un vell que es diu Santiago que cada dia va a pescar, però casi sempre torna amb les mans buides, sort que un vailet cada dia el va veure i com que en Santiago li fa pena, a vegades dinen i parlen del rugbi junts; malgrat això el vell no deixa que el vailet l’ acompanyi a pescar mai. Un dia el vell decideix anar tot sol mar endins en busca del peix espasa més gran que s’ha vist mai. El vell està setmanes intentant pescar el peix espasa, i s’ha d’alimentar dels peixos que pesca, que se’ls ha de menjar crus, se li dorm el braç esquerra, no pot dormir-se, i el pitjor de tot, quan ja te el seu peix espasa, ha de lluitar a vida o mort amb uns taurons que es mengen el seu peix espasa, però el vell aconsegueix la cua d’un tauró. El vell s’ arrepenteix de no haver-se endut el vailet, ja que en tot moment s’adona que sense ajuda se i fa molt més dur el viatge del que es pensava.

FRAGMENT:
M’agradaria alimentar el peix, també, va pensar. Som germans. Però em cal matar-lo i m’haig de mantenir ferm per a poder-ho fer. A poc a poc i mastegant a consciència es va empassar totes les tires de tonyina.

COMENTARI:
Aquest llibre m’ha agradat molt, perquè podria ser un fet real, està molt detallat i ben explicat. M’ha sorprès molt que cada vegada que el vell (el protagonista) mata a un peix li sap greu, i també m’ha sorprès que parla amb els peixos i la manera que té per trobar recursos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web