10 jun 2013

J. de Padilla, Arturo. Presoners del mar. Ed. Barcanova. (Mariona Esteban)

BIOGRAFIA DE L’AUTOR
Arturo Padilla de Juan, és del Montornès del Vallès i va néixer al 1989. Amb 9 anys va escriure el seu primer conte, des d’aleshores no ha parat d’escriure. Ha guanyat diversos premis literaris de relats curts i al 2006, amb prou feines, va guanyar el Premi Literari Jordi Sierra i Fabra. Actualment escriu i estudia Teoria de la Literatura i Literatura Comparada.
ARGUMENT
Aquest llibre parla sobre una història basada en el mar. Tracta sobre una parella que es coneixen de petit fins grans. Quan eren petits es van conèixer degut a nu curs d’anglès. L’Oriol, anomenat de petit Trapella, es va saltar la classe d’anglès i la Laia, dita de petita Sara, l’acompanya a la força. Naufraguen en una illa i uns dies més tard aconsegueixen sortir-n’hi. De més grans van a fer un curset de submarinisme quan un dia l’Oriol li proposa matrimoni a la Laia sota l’aigua, però per mala sort se li cau enmig de les roques, el noi, va tot amoïnat a buscar l’anell però es queda travat en les roques. Finalment el pobre noi, mort allà davant dels ulls de la seva estima, dels quals l’intenta salvar, però els seus esforços no són vàlids.
FRAGMENT
<<-Quan era petit, em passava els estius a casa dels meus avis i cada dia em duien a la platja per veure la posta de sol va recordar el Trapella com si parlés per a si mateix-. El meu avi sovint m'explicava una història que m'encantava escoltar. Deia que el Sol era el rei del cel; la Lluna, la reina, i els gavines, els prínceps i princeses>>
COMENTARI
Aquest llibre m’ha tingut molt intrigada, és molt interessant i enganxós, a mi, personalment m’ha agradat molt i està escrit d’una forma molt peculiar de manera que un capítol parla d’una època, el següent d’un altre, i al següent igual que la primera. El recomano a tot tipus de persones.

3 comentarios:

  1. Aquest llibre ha sigut molt emocionant,és un llibre que fa que no paris de llegir, es curt però molt intens, trobo que aquest llibre tambe et fa reflexionar sobre les coses importans i sobre la importància de tenir amics, ho recomanaria a tothom, perquè és una història mol interessant (Xavier Pi)

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web