5 nov 2012


ARGUIMBAU, Miquel, L’Estàtua sense rostre, Ed. Alfaguara, (Bruno Fortea).

Biografia de l’autor. MIQUEL ARGUIMBAU:

Miquel Arguimbau va néixer a Barcelona al 1950. És periodista i guionista de ràdio i televisió des de fa trenta anys. Escriu textos per diversos mitjans de diferents temes. Ha treballat en publicitat i ha col·laborat en revistes de còmic.

És l’autor dels llibres Memòries de Ràdio Joventut, La radio al Mil por Mil, L’herència congelada i Ai significa amor.

Li agrada molt viatjar i va triar l’escenari de l’Egipte antic per escriure el seu últim títol, el que jo m’he llegit: L’Estàtua sense rostre.
        

Argument:

L’Ahmed un noi egipci que viu a la riba del Nil. Juntament amb el seu amic i servent Jeruef, la seva mare, el comandant de l’expedició: el capità Yassir i altres personatges que anirà descobrint per la resta del viatge, han d'acompanyar al seu pare, en Mose, que és l’arquitecte del Faraó a fer una missió molt important, un viatge que estarà ple d'aventures i molts valors on es trobaran a gent que intentarà sabotejar el viatge.

La seva tasca consistirà en descobrir el misteri que envolta el temple on el Faraó Ramsès serà momificat i dipositat en una cambra pel seu viatge al segon món, el misteri és la desaparició del rostre d’una estàtua, haurà de descobrir qui és el culpable.

La història ens portarà als racons més macos i espectaculars de l’Antic Egipte, entre ells la regió de Núbia, on l’expedició acollirà a una jove esclava perseguida i discriminada i s’enamorarà del jove servent de l’Ahmed, en Jeruef




Fragment:

A Memfis, un missatger partia amb el papir que acabava d'escriure l’ancià Faraó i que tenia com a destinatari el seu arquitecte, i a ell havia de ser lliurat quan arribés a Tebes.

“Sento propera la fi del meu regnat. Aviat seré amb el meu avantpassat Sethi. Amic Mose, he estat informat del teu viatge pel meu fill Mermeptah. Atura el retorn i finalitza la meva estança eterna, ja que no trigarà gaire a albergar el meu cos. Et diposito la confiança de sempre. Sento el dolor de la malaltia, però encara em fa més mal el temor pel destí del meu successor; són molts els que conspiraran contra ell. Només em conforta la fe.”

Comentari Personal:

Crec que és un llibre entretingut i entenedor, on l’autor remarca l’amistat i la lleialtat com a principals valors a exposar. En la meva opinió el tema està ben escollit i la història està ben narrada on els successos són constants.
El final per mi és inesperat, l’última decisió d'en Mose és estranya però amb un rerefons sentimental. També esperava que al desenllaç l’autor donés a llum el nom de l’hereu de Ramsès tema que ocupa bona part del llibre.

La meva conclusió general és positiva i recomanaria el llibre perquè també aprens moltes coses de l’Antic Egipte

No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web