22 nov 2012

ESPINOSA, Albert, Tot el que podríem haver estat tu i jo si no fóssim tu i jo, editorial Rosa dels Vents (Inés Blánquez)


Biografia
Albert Espinosa i Puig, va néixer a Barcelona el 5 de novembre de 1974, enginyer industrial de formació, és guionista de teatre, cinema i televisió, actor de teatre i director de teatre i cinema català.
És autor del llibre El món groc i de la novel·la Tot el que podríem haver estat tu i jo si no fóssim tu i jo. Va escriure, dirigir i protagonitzar el film No me pidas que te bese porque te besaré. En la seva vessant com actor va rebre el premi actor revelació pel seu paper en la sèrie “Abuela de verano

Argument
Marcos és un home d’uns trenta i tants anys que fa menys de vint-i-quatre hores que ha perdut a la seva mare, ella era la persona que va estimar més en Marcos en aquesta vida. Aquell mateix dia, al voltant de les tres de la matinada el truquen al telèfon i li diuen que ha d’anar a la feia perquè han trobat un extraterrestre, encara que ells li diuen l’estrany. Els de la feina del Marcos el volen matar, perquè pensen que es una amenaça, però en Marcos sap que no, i demana ajuda al seu cap per treure’l d’allà.

Fragment
La meva mare deia que el sexe era “una endevinalla embolicada en un misteri dins d’un enigma”. Em va semblar una definició preciosa. Li vaig dir que m’agradava. Ella, va riure, no era una definició del sexe, ja existia. Per Churchill, era la definició de Rússia. Vam riure molt aquella nit a no sé quin lloc on era amb ella. .

Comentari
Aquest llibre m’ha agradat molt, encara que era una mica estrany. Era fàcil d’entendre, i una història en que el final mai no m’he l’hagués pogut imaginar. Hi va haver un moment del llibre en el que vaig pensar en que seria bonic, però és un llibre en que el amor no és una de les coses principals. Però tot i així m’ha agradat molt, perquè és molt diferent de tots els altres.


3 comentarios:

  1. Ferran Diaz Castells: Jo també haig de dir que aquest llibre em va semblar molt bonic perquè en Marcos s'aferra al record de la seva mare que era ballarina i va morir no fa ni un dia.

    ResponderEliminar
  2. Yo me he decidido por leerme este libro en castellano. Es un libro, como todos de Albert Espinosa, que te inspira mucha seguridad en ti mismo. Este autor me gusta mucho porque sus libros los escribe de una manera que te hace interesarte mucho en ellos y te transmiten valor. Esta novela, el argumento que presenta, no me lo esperaba para nada, ya que los demás libros de este autor están inspirados en hace reflexionar a la gente y pensar y este, como he dicho antes te da seguridad en ti mismo pero no es una historia normal que escriba mucho este autor, yo creo. Éste trata de un señor llamado Marcos que hace pocas horas perdió a su madre y en el trabajo le hacen una mala pasada y intentan matarlo, es cuando entonces Marcos pide ayuda a su jefe para solucionar este problema y marcharse de la oficina, que es donde suceden los echos donde sus compañeros quieren acabar con él.

    Mariona Esteban

    ResponderEliminar
  3. Al principi vaig agafar aquest llibre perquè l’Albert Espinosa m’agrada molt com escriu.
    Aquest llibre m’ha agradat molt, pel vocabulari que utilitza que és molt entenedor, i pel tema. Quan vaig començar a llegir-lo vaig pensar que el tema principal seria l’amor, ja que es del que escriu normalment l’autor, però en aquesta història actua com a tema secundari. El final del llibre és molt sorprenent i mai me l’hauria imaginat.
    Cristina Serrano

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web