21 nov 2012

LENAS I MASSOT, G. El diari vermell de la Carlota ed. Empúries (Ferran Diaz)




Autor/a: Gemma Lienas Editorial: Editorial Empúries
BIOGRAFIA AUTOR/A
Gemma Lienas i Massot Va néixer a Barcelona el 1951 és una escriptora catalana. Llicenciada en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona, va exercir com a professora i editora abans de començar a escriure. La seva primera obra publicada és Cul de sac, una novel·la juvenil publicada el 1986. Des de 1985, Gemma Lienas ha escrit i publicat un gran nombre d'obres literàries destinades a adults, joves i infants.

ARGUMENT
argument del diari vermell de la Carlota tracta de tots els dubtes experiències i anècdotes sexuals que corroeixen a la vida sexual de la Carlota una noia de 16 anys que decideix escriure tot el que sap sobre sexe en una llibreta vermella que compra quan es dona conte de les grans varietats de coses que hi ha relacionades amb el sexe. També narra com es desenvolupa ala seva vida amorosa, on hi protagonitzen en Flanagan (Joan) i en Koeret el seu exnuvi.

FRAGMENT
¿Què en penso? Que m'heu donat una idea fantàstica: em quedaré una d'aquestes llibretes i en va enretirar una- per a mi, per escriure les meves memòries sexuals.
 Ara érem en Flanagan i jo, que ens la miràvem atònits. ¿Que vol dir que encara se'n recorda? va dir en Flanagan. ¿Com si me'n recordo?! ¿Que potser et penses que ja no practico? Doncs... Francament -vaig dir-, jo em pensava que la gent gran i el sexe no anaven alhora. I la senyora es va posar bé les ulleres i em va contestar, mentre deixava damunt del taulell i al meu davant una llibreta vermella: D’això només es jubila qui vol -va dir la senyora, amb un somriure.


OPINIÓ PERSONAL
Jo opino que aquest llibre és molt bo perquè hi posa tot el que necessitem sentir els joves d’avui en dia sobre sexe. Tots els dubtes que podríem tenir; sense saber que vol dir alguna cosa, sense saber si s’ha de fer o no s’ha de fer, te diverses solucions amb diverses opcions el recomano a tothom.





2 comentarios:

  1. Aquest llibre està molt ben escrit, és fàcil d’entendre, i tracta molt bé el tema escollit per la Carlota, la protagonista d’aquest llibre, la sexualitat. Perquè intercala fets del seu dia a dia i també informació útil en aquest tema, casos que poden passar, possibilitats...
    També, crec que és força entretingut, perquè hi passen fets importants en la història successivament, i d’alguna forma t’impulsa a continuar llegint.
    La part d’aquest llibre que més m’ha cridat l’atenció és quan la Carlota ha de decidir entre en Flanagan o en Kohert, perquè està indecisa, i no sap el que hauria de fer. I va recordant les bones estones que ha viscut amb cada un.
    Marina Ausió.

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web