16 jun 2013


Riera, C, L’estiu de l’Anglès, ed.: Proa (Berta Galofré)

 
Biografia


Carme Riera Guilera (Palama, Mallorca 1948) és catedràtica de literatura espanyola i escriptora en llengua catalana, es donà a conèixer l'any 1975amb la publicació del llibre Te deix, amor, la mar com a penyora, considerat un best-seller de la literatura catalana. Va ser escollida membre de la RAE  a l'abril de 2012.
A banda de la producció narrativa, la fecunda activitat literària de Carme Riera, en paral·lel a l'activitat docent i investigadora a la UAB, comprèn obres en gèneres tan diversos com l'assaig i la crítica literària. Riera va escriure remarcables estudis sobre els poetes de l'Escola de Barcelona Cralos Barral, Jiame Gil de Biedma i  José AgustínGoytisolo, guions de ràdio i televisió, literatura infantil i juvenil i dietarisme.
També destaca com a traductora al castellà de les seves pròpies obres, tota una mostra d'autoexigència i de rigor literari, que li permet convertir-se, alhora, en lectora crítica de l'obra original, gràcies al distanciament del text de partida.

Argument
L’estiu de l’anglès, una novel·la dramàtica i humorística, tracta sobre una dona, la Laura, una venedora de pisos que necessita l’anglès com l’aire que respira si vol un augment de sou a la feina. El seu anglès, però, és bastant pobre ja que amb prou feines sap pronunciar hello i I don’t speak english, així que decideix que durant el mes d’agost farà un intensiu d’anglès a Anglaterra a una casa aïllada de la vida urbana i envoltada de camps i boscos.

A la Laura tot li sembla anar perfecte amb la casa  i amb la propietària fins que se n’adona de que la senyora Grose, una dona molt peculiar no és el que semblava al principi.

Fragment
-Quins progressos tan grans, Laureta! - em va dir des de d’infern-. Aquí l’espero, guardant-li el lloc.

No sóc rica , ja ho sap, però tinc diners per pagar-me una bona defensa. Faci-ho saber als seus col·legues anglesos, busqui’m el millor defensor. De vegades em vénen remordiments, sobretot quan em veig amb les tisores a la mà i em contemplo clavant-les al cos de la Grose, una, dues, tres... fins a tretze vegades.
Conclusió:

Aquest llibre m’ha impactat molt, ja que a la història dóna un gir de cent vuitanta graus al final de la història. Tot i així m’ha agradat molt, té un vocabulari enriquidor i la manera d’expressar-se és diferent als altres llibres que m’he llegit fins ara. Tot i ser un llibre d’adults, al ser tan dinàmic i ple d’emocions es fa també recomanable

No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web