20 ene 2013


CARBÓ, J. Amors a primera vista, Ed. Columna, (Blanca Marín)
BIOGRAFÍA
Joaquim Carbó i Masllorens va néixer a Caldes de Malavella a l’any 1932. És un escriptor català conegut tant per la seva obra per a nois i noies com per la destinada als adults la qual n’és autor d'un centenar de títols. Ha treballat en diversos col·lectius i projectes emblemàtics de la cultura catalana.  Per exemple, pertany als pioners de la revista Cavall Fort, va formar part del grup Ofèlia Dracs i dels primers dirigents de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana. Continua dedicant-se a la pedagogia, a la literatura i al lleure.
ARGUMENT
La protagonista d'aquesta història es diu Berta i és una preciositat de noia que s’enamora dels nois a primera vista. Aquest fet la porta a fixar-se en nois que tant poden ser lletraferits, heavys, bruixots, imprevisibles, antics, postmoderns, rossos, morenos, mudats, esparracats, discrets, discutidors i set-ciències. Però la única condició que té ella és que li facin cas i l’adorin i tota la resta no és molt important.
FRAGMENT
Tan sensible com sóc a les olors, he estat a punt de girar cua, però m’hi he repensat perquè em feia mandra refer el camí costa amunt. I m’he dit que agafaria el metro un parell de cantonades enllà. Així, he lliscat avall, arrimada a la paret de les cases, tan separada com he pogut de les parades. Hi havia poca gent mirant sota la vigilància més aviat indiferent d’uns firaires que badallaven. Se m’ha acostat en direcció contrària un grup de nois més aviat estrafolaris que baladrejaven. Per no ensopegar-me’ls, m’he barrejat amb els escassos tafaners que furgaven a les parades i he fet veure que m’interessava per una pila de llibres amb la coberta de color de gos quan fuig. N’he arribat a tocar un sense gosar treure’l de la pila perquè em feia angúnia. En aquest moment l’he sentit, abans i tot que m’adonés de la seva presència. M’ha dit: “Si t’interessen, en tic la col·lecció. I en millors condicions que aquests”.
COMENTARI
Aquest llibre personalment no m’ha agradat gaire. L’autor barreja molt de text amb molt vocabulari i això fa que a vegades no tingui massa sentit el contingut. El que m’ha agradat és que la imaginació en la història està bé; els amors de la Berta. Personalment recomano aquest llibre als lectors una mica fantasiosos i entusiastes.

1 comentario:

  1. ( Marina Ortega ) Sincerament aquest llibre no m'ha agradat gaire. El que si que puc dir que m'ha agradat ha estat de la manera que l'autor, Joaquim Carbó i Masllorens, descriu les situacions que viu la Berta, de la manera que les explica, dona ganes de genir-ne més. És un llibre bastant fantasios, tot i aixi el recomano a la gent que li agradi llegir llibres sobre fantasia.

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web