21 ene 2013

KELLY, Jacqueline, L’evolució de la Calpurnia Tate, editorial la Galera Jove (Inés Blánquez)



 Biografia
Jacqueline Kelly va néixer el 18 de febrer de 1964, a Nova Zelanda, es va llicenciar en dret, medicina.
Al 2001, va ser la data en la que va començar a escriure, va escriure moltes obres, però la que la va portar a fer-se més coneguda va ser L’evolució de la Calpurnia Tate, que és amb el que va aconseguir la prestigiosa Newbery Medal, al 2009. 

Argument
La Calpurnia o Callie V. És l’única noia de set germans, en té de més grans i de més petits. En l’època en la que viuen, les noies han d’aprendre a fer mitja i a cuinar, encara que a elles no els agradi. Aquest és el cas de la Calpurnia. Mai li ha agradat fer aquestes coses i, un dia, descobreix que hi ha un altra món. El de la ciència, gràcies al seu avi. Els dos junts, formen un gran equip, i es passen moltes hores de l’estiu treballant al laboratori de l’avi, encara que a la seva mare no li agradi a ella no li importa gaire... 

Fragment
Em vaig despertar panteixant i aterrida. Alguna cosa anava molt malament, i en el fons de mi mateixa sabia que durant aquella nit havia succeït algun esdeveniment espantós. Vaig trigar uns segons a descobrir exactament el què passava:  dins de casa i fora de la meva finestra regnava un silenci tan profund i anormal que feia l’afecte que el món sencer hagués fet les maletes i s’hagués esquitllat durant la nit. 

Opinió
Aquest llibre m’ha agradat molt, perquè parla d’una nena, que és gairebé de la nostra edat, però està en una altra època, i m’ha fet pensar molt, en que a nosaltres no ens fan aprendre a cosir, ni molt menys. I que en aquella època, només hi havia un telèfon per tot el poble i que no era per arreu del món, només eren uns quants quilòmetres. Per això, aquest llibre m’ha fet tenir molta imaginació i intentar imaginar-me com era tot abans, tant les cases, la roba de la gent, el caràcter de la gent en general... Resumint, aquest llibre m’ha agradat molt.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web