31 oct 2012

ESPINOSA, A. El món groc, ed. Rosa dels vents (Pol Montolio)



Biografia
Albert Espinosa i Puig (Barcelona, 5 de novembre de 1974), enginyer industrial de formació,és guionista de teatre, cinema i televisió, actor de teatre i director de teatre i cinema català.
És autor del llibre El món groc i de la novel·la Tot el que podríem haver estat tu i jo si no fóssim tu i jo. Va escriure, dirigir i protagonitzar el film "No me pidas que te bese porque te besaré".També fou el guionista d'altres pel·lícules com "Planta 4a", "Tu vida en 65 minutos" i "Va a ser que nadie es perfecto".
Argument
Aquest llibre és una mica la biografia de l'autor durant els deu anys que va estar a l'hospital. Però més enfocant les lliçons que ha obtingut d'aquesta experiència i et parla de com ell veu les coses. Aquest llibre parla del que sentim i no diem, l'autor et presenta el seu "món groc" i t'hi convida a entrar. Aquest món groc parla de com és de senzill creure en somnis perquè es facin realitat.





Fragment
Sóc un gran defensor de les palles. Fa uns anys vaig escriure una obra que es deia El Club de las pajas. La meva passió per palles prové de la mala premses que tenen. Sempre se’n parla de broma, amb humor, com un acudit, com un afer de segona divisió.
Opinió personal
La veritat es que a mi aquest llibre m’ha agradat molt i he trobat que és molt divertit. L’autor explica la seva vida a l’hospital, però ho explica d’una manera que fins i tot t’agradaria estar-hi. Té una visió de la vida molt diferent que la dels demès i això ha fet que m’agrades tant. 

8 comentarios:

  1. Aquest llibre m'ha encantat, m'ha fet reflexionar molt sobre com veure la vida i com seria si utilitzes els mètodes que comenta l'autor, i si soc sincer, no em pensava que un llibre ho pogués aconseguir. Crec que l'estància del autor a l'hospital esta explicada d'una manera i amb uns exemples tan genials que sincerament donaven ganes de tenir càncer! El recomano a tots els alumnes!

    ResponderEliminar
  2. Aquest llibre m'ha cambiat molt la vida, amb general ara soc mes respectuos i amable amb la gent que es està al hospital o te alguna enfermetat. El recomano, el recomano i molt a aquelles persones que odien la seva vida sense motiu o per alguna persona. Si allò ya no els hi agrada, la vida de un malalt de cancer els hi agradara menys.

    ResponderEliminar
  3. Aquest llibre m’ha agradat molt, perquè trobo que l’Albert Espinosa és un gran escriptor i que ha viscut per molts moments difícils que no podrà oblidar mai, i em sembla molt bé que faci un llibre reflectant el que ell ha passat i com es va sentir, etc...
    Ademés fa servir un vocabulari i un llenguatge molt entenedor, i no he tingut problemes per entendre-ho.

    Mariona Parera.

    ResponderEliminar
  4. Aquest llibre m'ha agradat molt, perquè ara se millor la vida de una persona que s'ha passat la major part de la seva vida a l’hospital, passant per moltes malalties, operacions i altres coses que et passen quant estàs malalt, també t’explica coses per alegres per quan et fan algú dolent, com que t’amputin la cama. També es un llibre que explica la seva vida i no avorreix tant com altres llibres, aquest va fent gracia la vegada.
    Eric Brull

    ResponderEliminar
  5. Aquest llibre m'agradat molt, és un llibre que és fàcil de llegir no té un vocabulari massa extens i no és gens complicat, em sorprent tot el que ha passat aquest autor/director és un llibre que a més a més m'agradat ja que u explica d'una forma com sino haguès sigut res

    Enric Corbalan

    ResponderEliminar
  6. Aquest llibre m’ha encantat. Al principi, quan el vaig agafar, va ser bàsicament perquè la sèrie de televisió ‘Polseres Vermelles’ està inspirada en aquest llibre, però és que, em va agradar molt.
    És un llibre fàcil i ràpid de llegir amb un vocabulari entenedor. El recomano a tothom perquè està mol ben narrat, la història és bonica i perquè et fa reflexionar.
    Cristina Serrano

    ResponderEliminar
  7. Aquest llibre m'ha encantat. Penso que l’Albert Espinosa és un gran autor. Explica la seva vida dins de l'hospital de manera divertida, com si no fes por estar allà. M'ha fet reflexionar perquè per ell els dies a l'hospital són intensament vius, ja que ha de gaudir d'ells com si fossin el seu últim dia de vida, perquè mai se sap el que pot passar dema. Conté un vocabulari fàcil d'entendre. Recomano aquest llibre a tots els públics.

    Andrea Batlle

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web