10 mar 2013


SAFIER, D, jo, jo, jo... I Shakespeare, ed.: Empúries(Berta Galofré)  

Biografia

David Safier va néixer a Bremen el 1966. Es va donar a conèixer com a guionista de sèries de televisió d’èxit com Mein Leben und Ich (La meva vida i jo), Nikola i Berlin, Berlin. Ha estat guardonat amb el premi Grimme i el premi TV d’Alemanya, i amb un Emmy als Estats Units. Les seves novel·les Maleït Karma (Empúries, 2010), Jesús m’estima (Empúries, 2010) i Jo, jo, jo... i Shakespeare (Empúries, 2011) han estat un fenomen de vendes a tot Europa. Viu i treballa a Bremen.

Argument

La Rosa, no té gaire sort amb l'amor, troba a faltar la seva antiga parella, en Jan, i la seva feina com a mestre de primària no l'entusiasma gaire. Convençuda de que en Jan és el seu amor veritable decideix hipnotitzar-se per viatjar al passat per trobar el seu amor veritable. Al passat es troba que està dins d'un altre cos, que per sorpresa seva és en William Shakespeare. Al final del drama veurà que el seu amor és més a prop del que es pensava.  

Fragment

 El crit de la Rosa em va trencar el cor, tot i que e aquell moment no en tingués.
Ja no podia pensar, només sentir. No tenia ni ideea si els meus dits ja estaven trencats. En tot cas, no em volia rendir. Però en Drake va tornar a trepitjar-me. Aquesta vegada ja no tenia forces per cridar i em vaig començar a quedar a les forques. Era impossible aguantar-se més estona.
-Deixa't anar Rosa, no et torturis més- li vaig suplicar. M'era igual que allò signifiques que em moriria. No volia que la Rosa seguís patint d'aquella forma tan inhumana.
No vaig deixar-me anar... però feia mal...molt mal.
-Si us plau...-vaig murmurar.
-No vull que et moris per culpa meva, William -vaig plorar. Ja no podia aguantar-me les llàgrimes.
-Rosa...
Seguia aguantant-me a la fusta mentre les llàgrimes em lliscaven per la galta.
-T'ho prometo...-vaig encoratjar-la
Però jo seguia aguantar-me com podia. Fins i tot una mica més. Per amor a Shakespeare. Però finalment ja no vaig poder més. Vaig murmurar:
-Em sap greu... tant greu...
-No cal -vaig respondre amb tendresa.
I així encoratjada per Shakespeare, em vaig deixar anar.

Conclusió

Aquest llibre m'ha agradat molt ja que aquest autor, et fa viure el llibre com si tu fossis un més dels personatges. Aquesta sensació no només m'ha passat amb aquet llibre sinó també amb altres que ha publicat com: Maleït Karma i  Jesús M'estima dues altres obres de l'autor.
Convido  tothom a que es llegeixi  aquest llibre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web