8 abr 2013

VERNE, Jules. El senyor Re sostingut i la senyoreta MI bemoll. ( Marina Vidal )



Autor
Jules Gabriel va ser un escriptor francès de novel·les d'aventures.
 Algunes de les seves obres han estat adaptades al cinema. Va predir amb gran exactitud en els seus relats fantàstics l'aparició d'alguns dels productes generats per l'avanç tecnològic del segle XX, com la televisió, els helicòpters, els submarins o les naus espacials. Va ser condecorat amb la Legió d'Honor per les seves aportacions.

Argument
El senyor Re sostingut i la senyoreta Mi bemoll és un conte de Nadal. Dos homes visiten un llogarret de Suïssa amb la intenció d’arreglar el vell orgue de l’església i millorar-lo col·locant una instrumentaria perquè sonin veus de nen, però un noi i una noia no acaben de confiar, i amb raó.

Fragment
Una melodia dolça i penetrant va alçar-se cap a les voltes de l’església en el moment en què es produïa el diví misteri. Vaig sentir el sol de l’Hoct, el la del Farina; després el mi bemoll de la meva estimada veïna, després un buf em va inflar el pit, un buf administrat suaument, que em va fer passar el re sostingut a través dels llavis.

Opinió
És un llibre infantil, els personatges i la manera d’explicar la historia és per nens amb una edat inferior a la nostra, el vocabulari és molt senzill i entenedor. M’ha desencantat molt el final, sincerament, a mi, no m’agraden els finals que tot era un somni perquè és una manera molt freqüentada d’acabar els llibres i donà la sensació que l’autor no sap com acabar-lo i posa aquesta excusa.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web